Szkoła Podstawowa

SOSW Oświęcim
A A A

Zwycięzcy z SOSW w Warszawie!

Na Stadionie Narodowym odebraliśmy nagrodę za wytężoną całoroczną pracę i uzyskane I miejsce w etapie „Wiosna” w konkursie : „Zdrowo jem, więcej wiem”.

W sobotę 25 października grupa 15 uczniów wraz z opiekunami wyjechała na 2 dniową  wycieczkę do Warszawy. Na zaproszenie Fundacji BOŚ wzięliśmy udział w Pikniku Rodzinnym Instytutu Matki i Dziecka odbywającym się na Stadionie Narodowym pod hasłem „Odważ się być zdrowym na Narodowym!”. Podczas imprezy odbyło się uroczyste wręczenie nagród i dyplomów dla zwycięzców konkursu. Osobiste podziękowania  i gratulacje uczniowie oraz ich opiekunowie otrzymali od Pana Jerzego Deneki Zastępcy Dyrektora Departamentu Zwiększania Szans Edukacyjnych w MEN.
Ponadto organizatorzy pikniku przygotowali mnóstwo atrakcji, w których aktywnie uczestniczyliśmy:  bicie rekordu Polski w największej liczbie osób ustawiających się w kształt literki „Z” jak zdrowie; warsztaty: plastyczne; fitness; skakankowe i cyrkowe; puszczania gigantycznych baniek mydlanych; występy teatrzyków szkolnych, cheerleaderek; zespołu dziecięcego „Oreganki”; spotkania z artystami, dziennikarzami min.: ambasadorem Fundacji Wiewiórki Julii – Panem M. Cejrowskim. Wiedzę o zdrowym stylu życia poszerzaliśmy rozmawiając z dietetykami  i ćwicząc z instruktorami i rehabilitantami. Po całym dniu zajęć udaliśmy się na nocleg do Schroniska Młodzieżowego „Agrykola”.
W drugim dniu wycieczki zwiedziliśmy: Łazienki Królewskie:  Pałac na Wyspie, Biały Domek, Pomarańczarnię, pomniki: Sienkiewicza i Chopina. Byliśmy pod Belwederem, budynkiem Rady Ministrów – pomnikiem Piłsudzkiego, Sejmem i Senatem.  Zobaczyliśmy także Stare Miasto, Zamek Królewski, Kolumnę Zygmunta, Barbakan, Pomnik Małego Powstańca i J. Kilińskiego, Syrenkę na Starym mieście i Nadwiślańską, Bazyliszka i największy w Polsce port lotniczy im. Chopina.
Nocą zmęczeni, ale szczęśliwi bezpiecznie wróciliśmy do domów.

Opiekunowie wycieczki: M. Polańska;  B. Bajorska-Raj; A. Gniadek; A.Kupiec.